תשלום לפי קליק (PPC)

תשלום לפי קליק

תשלום לפי קליקתשלום לפי קליק (PPC), הידוע גם בשם מחיר לקליק, הוא מודל פרסום באינטרנט המשמש להפניית תנועה לאתרים שבו המפרסם משלם לבעל האתר (בדרך כלל בעל אתר או רשת של אתרים) כאשר הגולשים לוחצים על המודעה שלו.

תשלום לפי קליק משויך בדרך כלל למנועי חיפוש כדוגגמת Google AdWords ומודעות Microsoft Bing. בשיטה זו, המפרסמים בדרך כלל נותנים הצעות על מילות מפתח רלוונטיות לשוק היעד שלהם. לעומת זאת, אתרי תוכן בדרך כלל מחייבים מחיר קבוע לקליק במקום להשתמש במערכת הצעות מחיר.רשתות חברתיות כגון Facebook ו- Twitter אימצו גם תשלום לפי קליק כאחד מהמודלים שלהם לפרסום.

השיטה

אתרים המשתמשים במודעות PPC יציגו מודעה כאשר שאילתת מילת מפתח תואמת את רשימת מילות המפתח של המפרסם, או כאשר אתר תוכן מציג תוכן רלוונטי. פרסומות מסוג זה נקראות קישורים ממומנים או מודעות ממומנות והן צמודות, מעל או מתחת לתוצאות אורגניות בדפי תוצאות מנוע החיפוש.

מטרה

תשלום לפי קליק, יחד עם עלות לכל הופעה ועלות לפי הזמנה, משמשים להערכת העלות האפקטיבית והרווחיות של שיווק באינטרנט. לתשלום לפי קליק יש יתרון על פני עלות לכל הופעה כי זה מספק למפרסם מידע לגבי יעילותו של הפרסום. מודל הקליקים הוא אמצעי למדידת תשומת לב ועניין כאשר המטרה העיקרית של המודעה היא ליצור קליק, או באופן ספציפי יותר, הגברת התנועה לאתר.

מודלים של תשלום

תשלום לפי קליק מחושב על ידי חלוקת עלות הפרסום במספר הקליקים שנוצרו על ידי הפרסומת. הנוסחה הבסיסית היא:

תשלום לפי קליק ($) = עלות פרסום ($) / קליקים על מודעות (#)

קיימים שני מודלים עיקריים לקביעת תשלום לקליק: מחיר קבוע והצעת מחיר. בשני המקרים, על המפרסם לשקול את הערך הפוטנציאלי של קליק ממקור נתון. ערך זה מבוסס על סוג הפעולה שהמפרסם מצפה לקבל ממבקר באתר שלו ומה שהוא צפוי להרוויח מהביקור, בדרך כלל בהכנסות (הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך). כמו עם צורות אחרות של שיווק , מיקוד הפרסום הוא המפתח  העיקרי ועל כן חשוב ביותר להחליט מראש מהי המטרה של הפרסום ,כוונות הגולש, מיקום (עבור מיקוד גיאוגרפי) ואף היום והשעה שבו הוא מבקר באתר.

Recommended For You

54 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *