איך אתרי מסחר יכולים ליצור נאמנות לקוח

מה גורם ללקוח לחזור שוב אל האתר שלכם?

איך אתרי מסחר יכולים ליצור נאמנות לקוחהשוק המסחרי המקוון של היום הינו תחרותי מאוד ונאמנות המותג יכול להיות מושג די חמקמק. משירות לקוחות מהיר ונוח, איכות המוצר וערכי המותג, ישנם גורמים רבים שעשויים לסייע לכם לשמור על הלקוחות שלכם מאושרים.

אבל האם יש באמת דרכים מספיק כדי לגרום ללקוחות לקנות שוב?

תנו להם לנסות לפני שהם קונים

מודל "נסה לפני שאתה קונה" הינו אסטרטגיה שמבוססת על ניהול סיכונים.  במקרה שכזה מותגים לוקחים את אי הוודאות הקשורה לקניות מקוונות ומאפשרים ללקוחות לשלם רק עבור פריטים שהם שומרים.

לאחרונה, נמסר כי ההחלטה של ​​ASOS להציע "לנסות לפני שאתה קונה" גרמה לכמות קניות מרקיעות שחקים במהלך תקופת חג המולד שהינו מאוד תחרותי בדרך כלל. המכירות הקמעונאיות בבריטניה גדלו ב -23% והגיעו ליותר מ -300 מיליון ליש"ט בארבעת החודשים האחרונים של שנת 2017. מותג ההלבשה התחתונה "לה פרלה" השיק גם יוזמה דומה ובישראל אתר carservice.co.il.

אז, למה אסטרטגיה זו יעילה לבניית נאמנות לקוח? בעיקרו של דבר, היא מאפשרת ללקוחות לדעת שאתם מהימנים, אשר בתורו מסייע ליצור מחזור של אמון במותג ובשירות שלו. ברמה הבסיסית, זה גם אומר כי הלקוחות שלכם עשויים להיות מודאגים פחות לגבי ההשלכות הכספיות של קניות מקוונות ועשוי לעודד אותם לבצע קכישות על בסיס קבוע יותר.

ישרו קו עם ערכי הצרכן

אנשים נמשכים יותר למותגים אשר חולקים עימם את אותם ערכים ואמונות . 64% אומרים כי זו הסיבה העיקרית שיש להם מערכת יחסים עם המותג. כתוצאה מכך, לקוחות נוטים יותר להישאר נאמנים יותר.

בשנה שעברה, 'L'Oréal פריז השיקה את 'שווה את זה' -אשר נתן ללקוחות את ההזדמנות לפדות נקודות עבור מוצרים חדשים או את ההזדמנות לתת בחזרה. הלקוחות ייכלו לבחור לתרום את נקודותיהם לארגונים המיוצגים על ידי לוריאל בתחומים אלטרואיסטיים.

תוכניות נאמנות

תוכניות נאמנות מוכחות ככלי יעיל לשימור לקוחות. מחקרים מראים כי 84% מהצרכנים נוטים יותר לבחור קמעונאי שיש לו תוכנית נאמנות, בעוד ש 68% מאלפי המילניום אומרים שהם לא יהיו נאמנים למותג אם אין לו.

אחת הסיבות העיקריות לכך שהלקוחות מפסיקים להשתתף ביוזמות שכאלו היא כי הם לא מציעים מספיק הטבות. לכן, זה לא רק חשוב עבור מותגים להציע ללקוחות תוכנית נאמנות טובה מלכתחילה, אלא גם ביעילות שלהם לקדם ולתקשר עם הלקוחות לגבי היתרונות שלה.

הכרת תודה אמיתית

הבעת תודה ללקוחות יכולה לעשות את ההבדל בין לקוח קונה ללקוח שלא (עבור רכישות בפעם הראשונה, כמו גם רכישות חוזרות).

קמעונאים באופן אוטומטי שולחים דוא"ל אישור וחלופה אישית יותר יכולה להפוך את תהליך הקנייה  ליותר מאשר סקירה בסיסית של הרכישה. זה לא משפיע בצורה יוצאת דופן בפני עצמו, כמובן, אבל זה יכול להיות בסיס לבניית אסטרטגיית דוא"ל מקיפה, לפיה המותג מזהה (ומראה הכרת תודה) על נאמנות לאורך זמן.

משמעות הדבר יכולה להיות קודי קידום נוספים, או הודעת דוא"ל לציון יום השנה לרכישה או הרשמה לניוזלטר. זה מראה ללקוחות כי הם מוערכים, בתורו, מותגים יכולים גם להרגיש בטוח מספיק כדי לבקש משהו נוסף כגון משוב או ביקורות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *